torsdag 13. februar 2014

Batch #7 IPA V2

Tomt! Må ha mer IPA! Prøver igjen med utgangspunkt i forrige oppskrift, men denne gang med små justeringer. Hoved"forskjellen" blir at jeg skal prøve meg på tørrhumling for første gang. Dvs å tilsette humle i gjæringskaret - etter stormgjæringen. Ser for meg 3-4 dager etter bryggedag. Med dette håper jeg på enda mer humlepreg i smaken. Ellers er det snakk om en amerikansk IPA, med galena som bitterhumle og en anseelig mengde cascade for en frisk og sitruspreget aroma! Så gjenstår det å se resultatet...



Bryggedato
12.02.2014

Ingredienser
Pale Ale malt 86%
Red X malt 7%
Hvete malt 6%
Bisquit malt 1%
Galena bitterhumle 13% alfasyre 50 gram 60 min
Cascade aromahumle 260 gram (50gram; 30min, 15min, 5min og 0min) + 60 gram tørrhumling
Protafloc 1/2 klarningsmiddel
Safale S-04 gjær



Volum før kok
24 l

Skylling
12 l

Volum etter kok (minus avdamping, trub etc)
20 l

Original gravity
1065



Flaskedato


Resultat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar