søndag 10. november 2013

Oppstarten

La det være klinkende klart - pr. skrivende øyeblikk er jeg fortsatt i oppstarten med tanke på praktisk og teoretisk erfaring og kunnskap innen hjemmebrygging av øl. Jeg er således ingen ressursperson i bryggerikunst. :) Enda.

Den generelle interessen for håndverksøl eller "craft beer" om en vil, mener jeg for mitt vedkommende først starter ved Mikrobryggeriet i Trondheim høsten 2001, da jeg på perm fra befalsutdanningen ved BSIT, for første gang ble introdusert for IPA, India Pale Ale. Frøet var sådd, og i årene som følger har jeg mer eller mindre jevnt og trutt konsumert øl av ymse opphav og karakter. Etterhvert har jeg også kommet over hjemmebrygg og latt meg fasinere av hvor godt og allsidig øl en selv kan lage med de enkleste midler.

Mange timer har blitt tilbragt på google, youtube, forum som på www.norbrygg.no, og i bøker og tidsskrifter om emnet.

Lang historie kort - 14. juli 2013 - på vår ettårs bryllupsdag, får jeg en Beer Brew 30 v2 i gave fra min kone. Og så var jeg i gang...


RDWHAHB


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar